نحوه اجرا و نصب سینی کابل روی سقف و دیوار

استفاده از کابل‌ها در تاسیسات و ساختمان‌های امروز، با جزئیات و ریزه کاری‌های فراوانی همراه خواهد بود. برقراری امنیت کابل‌ها یکی از نکات بسیار مهم در زمینه مدیریت کابل‌ است و ما می‌توانیم با استفاده از سینی کابل، این مهم را به بهترین شکل ممکن به جای آوریم. نصب و اجرای سینی کابل امر آسانی است که برای انجام آن به بهترین شکل نیازمند رعایت برخی جزئیات خواهیم بود. در ادامه به بررسی نکات مختلف درباره نحوه اجرا و نصب سینی کابل بر روی سقف و دیوار می‌پردازیم و بدین وسیله، امنیت کابل‌های خود را بیش از پیش تامین خواهیم کرد.

نحوه نصب سینی کابل روی دیوار و سقف

اولین قدم در نصب و استفاده از سینی کابل این است که محدودیت‌های لوازم خود را درک کنیم و بر اساس آن‌ها مکان مناسب را برای نصب سینی کابل انتخاب نماییم. شما باید قبل از نصب سینی کابل نکات مختلفی مانند میزان کشش کابل، فشار وارده، فاصله تا دیوار و غیره را بررسی کنید.
یکی از نکات مهم در هنگام نصب سینی کابل، این است که محیط را به دقت بررسی کنیم؛ در صورتی که محیط شما محیطی لرزان است و سینی کابل به راحتی می‌تواند تکان بخورد، بهتر است تا از متریال‌های مناسب‌تری در این زمینه استفاده کنید. مقاومت سینی کابل در برابر عوامل آتش‌زا و یا اتصالی برق بر اساس میزان خطرات موجود در محل کار شما تخمین زده می‌شود. در صورتی که محیط کار شما در خطر آتش سوزی قرار دارد، بهتر است تا این مورد را در هنگام ساخت سینی کابل در نظر داشته باشید و سینی خود را به بهترین شکل ممکن در برابر چنین مشکلاتی، مقاوم سازی کنید.
اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود؛ قبل از نصب سینی کابل به تداخل کابل‌ها و اجزای سینی با یکدیگر دقت کنید تا بدین گونه پس از برقرار شدن سینی کابل، نسبت به بروز مشکلات مختلف آگاهی داشته باشید و بتوانید از وقوع آن‌ها، جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:  جایگزین سینی کابل

نحوه نصب سینی کابل روی دیوار و سقف

 

خرید سینی کابل - برق یاسین

تخفیف ویژه خرید عمده سینی کابل و اتصالات سینی کابل در برق یاسین

 

چرا نصب سینی کابل از اهمیت بالایی برخوردار است؟

همانگونه که در بخش‎های قبلی به این موضوع اشاره شد، استفاده از سینی کابل جنبه محافظتی بالایی دارد و علاوه بر آن، سبب منظم شدن کابل‌ها خواهد شد. در صورتی که سینی کابل به درستی در جای خود نصب نشود و در استفاده از آن، نکات ایمنی رعایت نگردد، می‌تواند سبب از بین رفتن امنیت کابل شده و عملکردی کاملا معکوس داشته باشد.
افرادی که سینی کابل را نصب می‌کنند باید بتوانند به بهترین شکل ممکن خواص کابل‌ها را بررسی کنند و بر اساس آن، مکان سینی کابل را انتخاب کنند. نحوه اجرا و نصب سینی کابل روی سقف و دیوار، تعیین کننده میزان امنیت این سیستم خواهد بود.

هنگام نصب سینی کابل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اولین نکته‌ای که در هنگام نصب سینی کابل با آن مواجه خواهیم شد، استانداردهای مختلف موجود در این زمینه خواهد بود. استانداردهای گوناگونی در کشورهای مختلف وجود دارد که افراد می‌توانند بر اساس آن‌ها، میزان سلامت و امنیت سینی کابل خود را بررسی کنند. انتخاب استاندارد مناسب و مورد تائید در ایران اولین قدم برای داشتن سینی کابلی مناسب خواهد بود.
در ادامه برخی از موارد دیگری که می‌توانند به ما در هنگام نصب سینی کابل کمک کنند را بررسی خواهیم کرد و به کمک یکدیگر، جزئیات آن را فرا می‌گیریم.

  • بررسی جنس کابل برق: جنس و مدل کابل برق می‌تواند بر روی سینی کابل تاثیرگذار باشد. مواد به کار رفته در کابل‌های مختلف، نیازمند شرایط گوناگونی برای عملکرد صحیح هستند و ما می‌توانیم با مطالعه دقیق جنس کابل برق، این شرایط را برای کابل‌ها در سینی کابل به وجود آورده و عملکرد مناسبی را برای کابل رقم بزنیم.
  • نصب سیستم ساپورت سینی کابل: سیستم ساپورت سینی کابل را مستحکم‌تر و ایمن‌تر می‌کند. استفاده از سیستم ساپورت سبب می‌شود تا سینی بر اثر سنگینی سقوط نکند یا در طی مدت طولانی، دچار خم شدگی یا دفورمه شدن نشود. استفاده از این سیستم به ما کمک خواهد کرد تا در آینده بدون نگرانی، نسبت به اضافه کردن سیم‌ها و کابل‌ها به سینی خود اقدام کنیم.
  • نصب جداگانه کابل‌های سینی: دیوارهای جدا کننده می‌توانند در نصب هر چه بهتر کابل‌ها و سیم‌ها به ما کمک کنند. استفاده از این دیواره‌ها سبب می‌شود تا بتوانیم در آینده، تعمیرات و تعویض راحت‌تری را داشته باشیم.
  • نصب شاخه‌های سینی کابل: استفاده از این شاخه‌ها سبب استحکام هر چه بیشتر سینی کابل خواهد شد. این شاخه‌ها میزان فاصله استاندارد را بین دیوار یا سقف و سینی کابل مشخص خواهند کرد و منجر به استاندارد بودن سینی کابل می‌شوند. نحوه اجرا و نصب سینی کابل بر روی سقف و دیوار از اهمیت بالایی برخوردار است و بخش زیادی از این اهمیت، در استفاده درست از شاخه‌ها خلاصه می‌شود.
بیشتر بخوانید:  سایزبندی لوله فلکسیبل

نصب سینی کابل بر روی سقف یا دیوار؟

نصب سینی کابل بر روی سقف یا دیوار؟

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کند این است که بهترین مکان برای نصب سینی کابل، کدام است و از چه طریقی باید بهترین مکان را کشف کنیم؟
شما باید بسته به نقشه محیط خود و همچنین اندازه سینی کابل، درباره محل قرار دادن سینی کابل تصمیم‌گیری کنید. بسته به محلی که قصد دارید تا سینی کابل خود را در آن قرار دهید، متریال و مواد استفاده شده نیز می‌تواند تغییر کند؛ به عنوان مثال سینی‌های استیل که بر روی دیوار‌ها نصب می‌شوند از قابلیت‌های شیمیایی و فیزیکی مخصوصی بهره‌مند هستند که این نکته درباره سینی کابل استفاده شده در سقف، صدق نخواهد کرد.
سینی کابل دیواری با استفاده از پیچ و رول پلاک بر روی دیوار نصب می‌شود و به همین سبب، تقسیم وزن آن به صورت مساوی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. از سوی دیگر نصب سینی کابل در زیر سقف، با این مسائل همراه نبوده و اطمینان خاطر بیشتری را به استفاده کنندگان خواهد داد.

نکات کلیدی و مهم در لحظه نصب سینی کابل

استانداردهای مختلف و نکات ریز و درشت زیادی را با یکدیگر مرور کردیم، اما اکنون باید به بررسی برخی از جزئیاتی بپردازیم که کمتر کسی به آن‌ها توجه خواهد کرد. رعایت این نکات کیفیت و سلامت دستگاه شما را تضمین خواهد کرد.

  • بهتر است تا با استفاده از بست، تمامی کابل‌ها را به سینی متصل کنیم و از آویزان یا رها بودن آن‌ها تا حد امکان جلوگیری به عمل آوریم.
  • نصب سیم‌ها به صورت افقی انتخاب بسیار بهتری خواهد بود و سبب بالا رفتن استحکام سینی کابل ما خواهد شد.
  • فاصله میان ساپورت‌ها باید به بهترین شکل ممکن تعبیه شده باشد تا وزن سینی کابل به در تمامی نقاط پخش شود.
  • عموما سینی کابل باید در زیر کفپوش‌ها و سقف‌های کاذب انجام شود.
بیشتر بخوانید:  اتصالات سینی کابل

نتیجه گیری

در صورتی که به دنبال نصب کابل سینی مناسب برای مجتمع، محل کار یا هرگونه ساختمانی هستید، بهترین کار این است که به دنبال بررسی و مطالعه جزئیات سینی کابل باشید. دانستن این نکات سبب خواهد شد تا ما به دنبال بهترین سینی کابل رفته و بدین ترتیب، امنیت و کیفیت را برای خود خریداری کنیم. در صورتی که سوالات بدون پاسخی در زمینه نحوه اجرا و نصب سینی کابل بر روی سقف یا دیوار در ذهن دارید، پیشنهاد ما به شما مشورت گرفتن از افراد متخصص خواهد بود.
شما می‌توانید با پرس و جو درباره این وسایل، به تمامی پرسش‌های خود پاسخ دهید و بدین سبب کامل‌ترین نوع سینی کابل را در اختیار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *