انواع محصولات سینی کابل

نمایش اطلاعات محصول

سینی کابل

جهت مشاوره و پیگیری قیمت هر گونه کابل مشاوران ما آماده اطلاع رسانی به مشتریان محترم می باشند.

سیم و کابل برق از تجهیزات اصلی هستند که برای انتقال و توزیع برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. به منظور محافظت از این سیم و کابل‌ها، از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها سینی کابل است. از این وسیله برای نگهداری و هدایت سیم و کابل استفاده می‌شود. در واقع این سینی جایگزین خوبی برای سیم‌کشی باز و لوله‌های برق هستند. از این سینی‌ها بیشتر برای ساخت و سازهای تجاری و صنعتی که حجم سیم و کابل زیاد می‌باشد، استفاده می‌شود. برای مواردی که امکان تغییرات در تعداد سیم و کابل وجود دارد، بهترین کار، استفاده از نوع سینی است چراکه به راحتی می‌توان کابل جدید را در داخل سینی قرار داد و نیازی به لوله کشی مجزا نیست.

سینی کابل اکثرا از جنس فلز آهن بوده و دارای روکشی ضد زنگ از گالوانیزه است. با این وجود، ممکن است سینی از جنس استیل، پلاستیک و آهن رنگ شده ساخته شده باشد. روش‌های مختلفی برای محافظت و هدایت سیم و کابل وجود دارد که یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین آن‌ها استفاده از سینی کابل است. این سینی به عنوان نگهدارنده سیم‌ها عمل کرده و سیم‌کشی را در برابر ضربه، مواد شیمیایی، مواد اسیدی، رطوبت و غیره محافظت می‌کند. علاوه بر این، برای جداسازی کابل‌ها در مسیرهای مختلف، استفاده از این سینی گزینه مناسبی است. همچنین این روش به مرتب بودن و زیباتر شدن کابل کشی کمک می‌کند. قبلا از لوله‌های برق برای این کار استفاده می‌شد اما در واحدهای بزرگتر، جابجایی و تعمیر این لوله‌ها مشکل است. بنابراین سینی در ابعاد مختلف تولید می‌شود تا در تمام مصارف بتوان از آن‌ها استفاده نمود. از مهم‌ترین کاربردهای سینی کابل در سیم‌کشی برق مراکز حساس با ولتاژ بالا می‌باشد. همچنین از این وسیله برای هدایت فیبر نوری، سیم‌کشی‌های ارتباطی همچون کابل شبکه و کابل‌های مخابراتی استفاده می‌شود.

🔷  فروش انواع سینی کابل با قیمت مناسب در مجموعه برق یاسین 🔷 

خرید سینی کابل

انواع سینی کابل

سینی‌های کابل بر اساس کاربردی که دارند، جنس سینی و تعداد خم‌های موجود در آن به چندین دسته تقسیم می‌شوند. ممکن است از جنس آلومینیوم، استیل، فولاد و غیره ساخته شود. خم سینی نقش مهمی در استحکام آن دارد و هرچه تعداد خم‌ها بیشتر باشد، سینی مقاوم‌تر است. بر این اساس سینی‌ها به انواع دو خم، چهار خم و شش خم تقسیم می‌شوند.

بر اساس کاربرد سینی‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که شامل:

سینی کابل مشبک

این نوع سینی دارای سوراخ‌هایی در کف خود بوده که باعث گردش هوا و تخلیه آب می‌شود. امکان تجمع گرد و خاک در این نوع سینی کمتر بوده و مزیت مهمی که نسبت به انواع دیگر سینی‌ها دارد، امکان عبور سیم و کابل از سوراخ‌های آن و انتقال به سایر بخش‌های شبکه برق‌رسانی است.

سینی کابل سبدی

شامل مجموعه‌ای از نوارهای پلاستیکی یا فلزی است که به شکل سبد ساخته شده اند. در این نوع سینی، از سیم‌های کوتاه با طولی بین ۱ الی ۲ متر استفاده می‌شود. هوا در داخل این نوع سینی به خوبی جریان داشته و می‌توان آن را بر روی کف، دیوار و سقف نصب کرد. این نوع سینی را اکثرا از فولاد گالوانیزه می‌سازند و برای نگهداری سیم و کابل مخابراتی و فیبرهای نوری از آن استفاده می‌شود.

سینی کابل کانالی

برای پروژه‌هایی که تعداد سیم و کابل آن محدود‌تر بوده و طول آن‌ها بین ۱۵۰ الی ۳۰۰ سانتی‌متر باشد، از سینی کانالی استفاده می‌شود. دارای کانال‌های باریکی است که می‌توان با استفاده از یک سینی دیگر، جهت جداسازی انشعابات از آن اقدام کرد.

سینی کابل نردبانی

این مدل سینی دارای لنگرهایی است که توسط آن می‌توان سیم و کابل را ثابت کرده و سیم‌کشی را به صورت عمودی انجام داد. علاوه بر حالت عمودی، برای ثابت نگه داشتن سیم و کابل در حالت افقی، می‌توان از سینی نردبانی استفاده کرد. از میان این سینی هوا به خوبی عبور کرده و سیم و کابل را می‌توان به صورت دو طرفه از داخل این سینی عبور داد.

انواع سینی کابل

راهنمای خرید سینی کابل

با توجه به اینکه سینی کابل در انواع مختلفی تولید می‌شود و در محیط‌های گوناگون می‌توان از آن استفاده کرد، متناسب با نیاز باید سینی مناسبی انتخاب کرد.
• با توجه به محیطی که قرار است سینی در آن جا استفاده شود، باید سینی با جنس مناسب خریداری کنید.
• به جنس و کیفیت ساخت سینی دقت کنید که از دوام و استحکام مناسبی برخوردار باشد.
• بسته به محلی که از سینی استفاده می‌شود، باید طراحی آن به گونه‌ای باشد که بتوان انواع سیم و کابل را از آن عبور داد.
• متناسب با تعداد و حجم سیم و کابل، باید از سینی با ابعاد مناسب استفاده شود.
• دقت کنید که سینی متناسب با استانداردها ساخته شده باشد تا مشکلی در هدایت و نگهداری سیم‌کشی ایجاد نشود.
• از دیگر مواردی که در خرید سینی کابل باید مورد توجه قرار گیرد، بسته‌بندی آن است. بسته‌بندی سینی باید به گونه‌ای باشد که حین انتقال به محل مورد نظر، دچار آسیب نشود.

جوینت سینی کابل

همراه با سینی کابل، انواع مختلفی تجهیزات وجود دارد که جوینت یکی از آن‌ها است. جوینت واژه‌ای انگلیسی به معنای متصل کردن است و جوینت سینی رابطی است که دو سینی را در کنار هم نگه می‌دارد. جوینت در کنار سینی نصب می‌شود و دو سینی را از بغل و از کف دو شاخه کنار یکدیگر و در امتداد هم نگه می‌دارد.

رایزر سینی کابل

رایزر یکی دیگر از تجهیزات همراه سینی است که به منظور استفاده از سینی کابل در سطوح مختلفی که هم سطح نباشند، استفاده می‌شود. از این قطعه جهت استفاده از سینی در سطوح عمودی که دارای زاویه‌های مختلفی و قابل تغییر است، استفاده می‌شود.